




Η επαγγελματική μάθηση των εκπαιδευτικών αποτελεί μία από τις βασικές πολιτικές του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ) για τον εκσυγχρονισμό του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
Η επαγγελματική μάθηση προωθείται, κυρίως, εντός του σχολείου, στη βάση των ιδιαίτερων αναγκών των εκπαιδευτικών και σε σχέση με τις ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας. Κάθε σχολείο επιλέγει ένα θέμα που το απασχολεί και το θέτει ως προτεραιότητα για σκοπούς επαγγελματικής μάθησης των εκπαιδευτικών του και βελτίωσής του ως σχολικού οργανισμού. Ως εκ τούτου, το θέμα το οποίο απασχολεί ολόχρονα το σχολείο διαφοροποιείται, με βάση τις ανάγκες για επαγγελματική μάθηση των εκπαιδευτικών του, καθώς και με βάση τη συγκείμενη κατάσταση (ιδιαίτερες συνθήκες του σχολείου, μαθητικός πληθυσμός, γονείς, κ.λπ.). Το σχολείο ετοιμάζει και υλοποιεί Σχέδιο Δράσης για την επαγγελματική μάθηση, ακολουθώντας συγκεκριμένα στάδια.
Ένα πρόγραμμα επαγγελματικής μάθησης στη σχολική μονάδα εδράζεται σε βασικές προϋποθέσεις που επηρεάζουν την αποτελεσματικότητά του. Επικεντρώνεται σε δράσεις που προωθούν την ενεργό μάθηση των εκπαιδευτικών μέσα στο σχολείο, ενθαρρύνοντας τον αναστοχασμό (ατομικό και συλλογικό) σε όλα τα στάδια σχεδιασμού και εφαρμογής του και δίνοντας έμφαση στο συγκείμενο του σχολείου. Δίνει ευκαιρίες ανάδειξης του δυναμικού χαρακτήρα της επαγγελματικής ταυτότητας των εκπαιδευτικών, ενισχύοντας τη συνεργασία, τη δικτύωση και τη δημιουργία επαγγελματικών κοινοτήτων μάθησης.
Για περαιτέρω ενημέρωση για την Επαγγελματική Μάθηση των εκπαιδευτικών στο σχολείο, μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα:
https://www.pi.ac.cy/pi/index.php?option=com_content&view=article&id=1580&Itemid=456&lang=el
Με βάση τις ανάγκες των εκπαιδευτικών και σε σχέση με τις ιδιαιτερότητες της σχολικής μας μονάδας, έγινε επιλογή του θέματος: "Ένταξη ΟΛΩΝ των παιδιών στο σχολείο και συνεργασία με τους γονείς". Στη συνέχεια ετοιμάσαμε το Σχέδιο Δράσης, το οποίο υλοποιείται με τα εξής στάδια/Δραστηριότητες:
1. Ερωτηματολόγιο στους γονείς
2. Βιωματικά εργαστήρια με γονείς και παιδιά
3. Αξιολόγηση εργαστηρίου από γονείς και παιδιά
4. Άλλες δράσεις που κάναμε για την ένταξη όλων των παιδιών στο σχολείο και τη συνεργασία με τους γονείς: