




Η προσέγγιση CLIL (Content and Language Integrated Learning) αναφέρεται στη διδασκαλία γνωστικών αντικειμένων ή θεματικών ενοτήτων μέσω μιας ξένης γλώσσας. Η διδασκαλία μέσω της προσέγγισης CLIL έχει διπλή στοχοθεσία: α) στόχους που συνδέονται με την ανάπτυξη δεξιοτήτων και γνώσεων στο γνωστικό αντικείμενο και β) στόχους που σχετίζονται με την ανάπτυξη της ικανότητας στην ξένη γλώσσα.
Στην προσχολική εκπαίδευση η ξένη γλώσσα δεν εισάγεται ως ξεχωριστό μάθημα, αλλά γίνεται μέρος της καθημερινής ζωής των παιδιών στο σχολείο.
Αρχικά η εισαγωγή στην ξένη γλώσσα γίνεται σταδιακά μέσα από σύντομες περιόδους των 10 λεπτών, δύο με τρεις φορές την εβδομάδα, μέσα από τραγουδάκια, ρυθμικά ποιηματάκια σχετικά με τις καθημερινές ρουτίνες ή παιχνίδια.
Στη συνέχεια αυξάνεται ο χρόνος σε 20 – 30 λεπτά, με αφήγηση παραμυθιών και οπωσδήποτε διασύνδεση της προσέγγισης με κάποιο γνωστικό αντικείμενο του αναλυτικού προγράμματος.
Το σχολείο μας εφαρμόζει το μοντέλο 1 με την καθοδήγηση του Συντονιστικού Κέντρου CLIL.
Το μοντέλο 1 – CLIL Showers αναφέρεται σε μικρές περιόδους επαφής με την ξένη γλώσσα οι οποίες μπορούν να ενσωματωθούν σε οποιαδήποτε στιγμή της σχολικής μέρας και σε οποιοδήποτε γνωστικό αντικείμενο.
Για περαιτέρω ενημέρωση για τις δράσεις και το έργο του Συντονιστικού Κέντρου, μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα: http://clil.schools.ac.cy/index.php/el/
Δραστηριότητες που κάνουμε στο πλαίσιο της προσέγγισης CLIL:
Τραγούδι ρουτίνας: "Good morning"
Κινητικό τραγούδι για τα Χριστούγεννα: "Dancing Christmas Tree"

Επιτραπέζιο παιχνίδι στο Ελεύθερο ή/και Δομημένο Παιχνίδι: “Bingo”

Ομαδικό παιχνίδι “Hot and Cold”

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Διασύνδεση με Φυσικές Επιστήμες
Στόχος Γνωστικού Αντικειμένου: Να αναπτύξει εννοιολογική κατανόηση για έννοιες που σχετίζονται με τα κύρια μέρη του ανθρώπινου σώματος.
Στόχος Ξένης Γλώσσας: Να ονομάζει στα αγγλικά τα κύρια μέρη του σώματος.
Τραγούδι: “Head Shoulder Knees and Toes”
Διασύνδεση με Μαθηματικά
Στόχος Γνωστικού Αντικειμένου: Να σειροθετεί εικόνες σε χρονολογική σειρά, να παρατηρεί αν υπάρχει λάθος στη σειρά σύμφωνα με την ιστορία ή ποια εικόνα λείπει.
Στόχος Ξένης Γλώσσας: Να ονομάζει στα αγγλικά τα ζώα που εμφανίστηκαν στην ιστορία.
Παραμύθι: "Dear Zoo"
![]()

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Συνδιδασκαλία
Διασύνδεση με Μαθηματικά
Στόχος Γνωστικού Αντικειμένου: Στατιστική – Πιθανότητες
Στόχος: Να συλλέγει πληροφορίες και δεδομένα και να τα παρουσιάζει με οργανωμένο τρόπο.
Στόχος Ξένης Γλώσσας: Να ονομάζει στα αγγλικά colors (red, blue, white, brown), fruits (strawberries, blueberries),mud, shoes
Παραμύθι: "Pete the Cat - I love my white shoes"


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Παρουσίαση δραστηριοτήτων CLIL σε εκδηλώσεις:
Αγγλικό τραγούδι στη λήξη της χριστουγεννιάτικης γιορτής: “Good Bye Snowman”
Αγγλικό τραγούδι για την υποδοχή του Άγιου Βασίλη : “Santa Santa where are you?”
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Δράσεις της σχολικής μονάδας που σχετίζονται με την προσέγγιση CLIL:
Μέρα Φιλαναγνωσίας – Γονείς Αφηγητές: “Jack and the Beanstalk”

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Δράσεις της σχολικής μονάδας που σχετίζονται με την προσέγγιση CLIL:
Open Day at School: “Pete the cat – I love my white shoes”


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Επιμορφωτικές δράσεις της σχολικής μονάδας σχετικά με την προσέγγιση CLIL:
Φιλοξενία Δικτύου Επιμόρφωσης Νηπιαγωγών : “Teaching Science through CLIL in Pre - Primary Education” με εισηγητή τον Keith Kelly


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Πραγματοποίηση συνδιδασκαλιών με η σύμβουλο του Συτονιστκού Κέντρου CLIL κα Έλενα Μαυρογένη.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



